Przedszkole angielskie

Przedszkole angielskie – czy dzieci wiedzą o czym się uczą?

Wszyscy nauczyciele chcą, aby ich uczniowie rozumieli, czego się uczą, a nie zapamiętywali fakty w sposób powierzchowny. Badania pokazują, że gdy informacje są zapamiętywane powierzchownie, łatwo o tym zapominają. Wręcz przeciwnie, kiedy coś zostanie zrozumiane, nie jest łatwo o tym zapomnieć i można to przenieść do innych sytuacji (patrz także następna zasada dotycząca przenoszenia).

Rozmowy z rówieśnikami – istotna wymiana zdań

Aby zrozumieć, czego się uczy, uczniowie muszą mieć możliwość zastanowienia się nad tym, co robią, porozmawiania o tym z innymi uczniami i nauczycielami, wyjaśnienia tego i zrozumienia, w jaki sposób można to zastosować w wielu sytuacjach. Zupełnie innego znaczenia nabiera to pytanie, kiedy jest to przedszkole angielskie. Jak uczyć dla zrozumienia? Poniżej przedstawiono niektóre zadania, które nauczyciele mogą wykonać, aby promować zrozumienie nauczanego materiału:

  • Poproś uczniów, aby własnymi słowami wyjaśnili zjawisko lub koncepcję.
  • Pokaż uczniom, jak podać przykłady, które ilustrują zastosowanie zasady lub działanie prawa.
  • Student musi umieć rozwiązywać charakterystyczne problemy z zakresu przedmiotu. Problemy mogą się zwiększać, gdy uczniowie zdobywają większą wiedzę.
  • Kiedy uczniowie rozumieją materiał, widzą podobieństwa i różnice, mogą porównywać i kontrastować, mogą rozumieć i generować analogie.
  • Naucz uczniów, jak wyodrębniać ogólne zasady z konkretnych przypadków i uogólniać na podstawie konkretnych przykładów.

Szansa, aby uczeń mógł się wykazać

Uczniowie często nie potrafią zastosować tego, czego nauczyli się w szkole, do rozwiązywania rzeczywistych problemów. Na przykład mogą uczyć się o gramatyce w języku angielskim w szkole, ale nie dostrzegają ich zastosowania w rzeczywistych sytuacjach. Transfer jest bardzo ważny. Po co ktoś miałby chcieć chodzić do szkoły, skoro to, czego się tam uczy, nie przekłada się na inne sytuacje i nie może być wykorzystane poza szkołą?

Z badań wynika, że umiejętności czytania i pisania uczniów szkół ponadgimnazjalnych mają związek z godzinami, które spędzają na czytaniu i pisaniu. Efektywne czytanie i pisanie wymaga wielu ćwiczeń. Od uczniów ze środowisk defaworyzowanych, którzy mają mniejsze możliwości uczenia się i którzy opuszczają szkołę z powodu pracy lub choroby, nie będą radzili sobie w szkole tak dobrze jak dzieci, które miały więcej czasu na ćwiczenie i zdobywanie informacji. Tak więc nauka w przedszkolu ma ogromne znaczenie na późniejsze etapy edukacji.